Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Ağız ve Diş Sağlığı Daire Başkanlığı tarafından 2007 yılından itibaren Ülkemiz
genelinde organize edilen, illerde
Halk Sağlığı Müdürlüğü, Toplum Sağlığı Hizmetleri Şubesi Ağız ve Diş Sağlığı
birimi, İl milli eğitim müdürlüğü ve üniversiteler tarafından koordinasyonu
sağlanan flor-jel uygulama programları yapılmaktadır.
İlimizde yürütülen bu programa
Üniversitemiz Sağlık Yüksekokulu öğrencileri uygulamalar kapsamında dahil
edilerek İlkokul 1. 2.sınıf ve ana sınıfı öğrencilerine diş fırçalama, oral
hijyen, sağlığı korumaya yönelik eğitim konuları eğitim
materyalleri hazırlanarak sınıf içi sunumlar yapılmış öğrencilerin
bilinçlenmeleri sağlanmıştır. Eğitimin ardından görevli sağlık elemanları ve öğretim
elemanları eşliğinde sınıflarda diş fırçaları dağıtılarak diş çürüklerine karşı
koruma sağlamak amacıyla öğrencilerin dişlerine fırça ile
flor-jel uygulaması yaptırılmıştır.
Bu yıl
22.09.2014 tarihinde başlanan programın sonunda şehir merkezinde 70 , ilçelerde
283 olmak üzere toplam 353 İlkokulda 28262
öğrenciye ulaşılmıştır.
21 Nisan 2015 tarihinde Halk Sağlığı Müdürlüğü Toplum Sağlığı Hizmetleri
Şubesi Ağız ve Diş Sağlığı birimi tarafından
12 Şubat stadyumunda organize edilen Dev Türk Bayrağı Koreografisinde,Toplu Diş
Fırçalama ve Dünya Çocuk Rekoru’nun gerçekleştirilmesinde Üniversitemiz Sağlık
Yüksekokulu öğrencileri organizasyona katılarak bu rekorun gerçekleşmesine
destek vermiştir. Bu faaliyetlerin bitiminde Halk Sağlığı Müdürlüğü Toplum sağlığı
Hizmetleri Ağız ve diş Sağlığı Birimi tarafından ödül töreni düzenlenmiştir.
2014-2015 Eğitim- Öğretim yılı içerisinde ilimizde üniversitemiz olarak
koruyucu ağız diş sağlığı çalışmalarına destek veren Sağlık Yüksekokulu öğretim
elemanlarından ödül törenine katılan Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik Bölüm
Başkanı Yrd.Doç.Dr. Mehtap SÖNMEZ , Öğr. Gör. Mine AKBEN, Öğr. Gör. Nihal
ALOĞLU’na Halk Sağlığı Müdürü Dr. Ahmet YENER tarafından teşekkür belgesi, bu faaliyetlerde emeği geçen öğrencilerimize katılım
belgeleri verilmiştir.








